Blagoslovljen privremeni bogoslužni prostor župe Žažina Ispis E-mail
Nedjelja, 19 Rujan 2021 14:16
Share

Sisački biskup Vlado Košić predvodio je, u nedjelju 19. rujna misno slavlje u privremenom bogoslužnom prostoru župe Žažina tijekom kojeg je taj novi prostor i blagoslovio. U koncelebraciji bio je domaći župnik vlč. Ilija Piličić koji je na početku pozdravio biskupa te mu zahvalio na svemu što osobno i biskupija čini za ovu župnu zajednicu teško stradalu u potresu.

Na početku homilije biskup je rekao da je biskupija izgradila 14 ovakvih montažnih objekata u župama gdje su župne crkve zbog oštećenja neupotrebljive, a ne postoje ni zamjenske dvorane u kojima bi se mogla održavati misna slavlja i druge pastoralne djelatnosti. Podsjetio je i kako je u potresu stradalo 30 župnih crkvi i tek nekoliko je vraćeno u funkciju, a ta će obnova potrajati niz godina. Rekao je i kako je prošle nedjelje sudjelovao na 52. međunarodnom euharistijskom kongresu u Budimpešti kako bi osobno zahvalio Mađarima na odluci da financiraju obnovu crkve u Žažini.

U nastavku biskup je ustvrdio i kako dok se srušene crkve ne obnove potrebno je izgrađivati živu Crkvu. „Mi smo ta živa crkva i zato ove nedjelje koje su pred nama želim utvrditi tu našu zajednicu kako bismo svi zajedno išli Kristovim putem, kako nas on uči, da bismo bili njegovi učenici. Mogli bismo reći da su ove nedjelje kroz godinu Isusova škola, kako je to znao reći fra Bonaventura Duda. Mi smo zapravo učenici Kristovi cijeli naš život, a kako ćemo znati što Isus od nas želi? Tako da čitamo Božju Riječ i da o njoj razmišljamo. Mi svake nedjelje čitamo Božju Riječ da bismo se duhovno hranili tim blagom koje nas može izgraditi da budemo dobri Isusovi učenici. Ovu sam pastoralnu godinu u biskupiji proglasio Godinom Božje Riječi. Želja nam je da tu Božju Riječ još više razmatramo i po njoj živimo i zato bi bilo dobro da svaka obitelj ima Bibliju, da se ona čita, o pročitanom razmišlja i moli“, poručio je biskup.

Govoreći o današnjoj Božjoj Riječi, biskup je podsjetio kako ona donosi Isusovu muku i navještenje da će trpjeti, biti raspet, umrijeti, ali i uskrsnuti. „To smo čuli u Evanđelju po Marku gdje Isus ide u Jeruzalem i gdje se čude njegovi učenici što to on govori. Kako će on to sada umrijeti i što će mu se to dogoditi? Nikako oni to nisu razumjeli. Tako i u prvom čitanju, povezanom s Evanđeljem, vidimo kako su bezbožnici naumili ubiti pravednika. U Knjizi mudrosti nalazimo općenit govor i moguće je da se to događa svim pravednicima, ali mi možemo iščitati da je to već tada bilo napisano u svrhu da se protumači kako će upravo Isus trpjeti jer on je Sin Božji koji je došao da spasi svijet. On je morao proći kroz patnju, a oni koji su u zlu  vidjeli su u njegovim činima, u njegovom životu, jednu pouku i opomenu. Nisu željeli da im on spočitava kako žive, da trpe njegovo ponašanje već su mu postavili zasjedu da vide jesu li njegove riječi istinite i hoće li ga Bog izbaviti iz neprijateljevih ruku. Doista, pravednog su ga osudili i na smrt raspeli jer je očito izazvao mnoge svojim ponašanjem i djelima, posebno vjerske i političke poglavare koji nisu mogli kontrolirati situaciju i bojali su se da ne dođe do nemira i tako su ga se riješili. Ali treba znati da je to bilo u planu Božjem jer je tako i navješteno, da će taj koji dođe spasiti svijet, trpjeti, ali i treći dan uskrsnuti“, zaključio je biskup.

 

Twitter