Sisačka biskupija ✞ Dioecesis Sisciensis | Okrugli stol „Crkva u hrvatskim medijima: sugovornik ili…“
Okrugli stol „Crkva u hrvatskim medijima: sugovornik ili…“ Ispis E-mail
Četvrtak, 10 Svibanj 2018 20:54
Share

Povodom Svjetskoga dana sredstava društvenih komunikacija u organizaciji Odjela za komunikologiju HKS-a i Odbora za sredstva društvenih komunikacija Hrvatske biskupske konferencije (HBK ) na Hrvatskom katoličkom sveučilištu održan je u srijedu 9. svibnja 2018. okrugli stol „Crkva u hrvatskim medijima: sugovornik ili…“.

Sudjelovali su sisački biskup mons. dr. sc. Vlado Košić, dubrovački biskup mons. Mate Uzinić, novinar i kolumnist Večernjega lista Darko Pavičić te v. d. urednice HRT-Radija Sljeme dr. sc. Tanja Baran. Okrugli je stol moderira dr. sc. Anto Mikić s Odjela za komunikologiju HKS-a.

Svrha skupa bila je pronaći pojam nedorečenoga naziva okrugloga stola promatrajući odnos Crkve i medija, te prikazati različite aspekte poimanja toga odnosa u hrvatskome medijskom prostoru.

Prisutnima su se, uime organizatora, obratili predsjednik Odbora HBK-a za sredstva društvenih komunikacija, nadbiskup i metropolit riječki mons. dr. Ivan Devčić te prorektor za znanost HKS-a prof. dr. sc. Hrvoje Štefančić. Mons. Devčić je rekao kako vjeruje da će taj skup pomoći u razumijevanju pozicije Crkve u hrvatskome medijskom prostoru te otkriti kakav je odnos Crkve i suvremenih medija. Prorektor Štefančić je pozdravio okupljene uime rektora HKS-a prof. dr. sc. Željka Tanjića te naglasio kako sredstva društvenih komunikacija prožimaju naše živote na svim razinama te u skladu s time postavio pitanje pospješuju li mediji komunikaciju ili je izobličuju.

Biskup Košić se dotaknuo poruke pape Franje povodom Svjetskoga dana sredstava društvenih komunikacija koja je ove godine usredotočena na lažne vijesti, te je na temelju konkretnih primjera iz hrvatskoga medijskog prostora i vlastitoga iskustva s medijima objasnio na koje načine lažne vijesti iskrivljuju sliku Crkve. Naglasio je i kako su mediji sredstva evangelizacije pa iz toga razloga Crkva intenzivno osniva svoje medije. „Očito vjernici osjećaju kako u suvremenom društvu trebaju i sami preuzeti odgovornosti da na tom areopagu – forumu javnosti – zauzmu svoje mjesto jer tako mogu doprijeti do svojih članova, ali i drugih ljudi kojima žele donijeti Radosnu vijest“, rekao je sisački biskup.

Mons. Uzinić naglasio je kako je prvotna želja Crkve u odnosu s medijima da ih „upotrijebi“ za svoje poslanje, a to je navještaj Evanđelja. Dotaknuo se i izvještavanja o redovitim okolnostima Crkve u katoličkim medijima. „Crkva u tim redovitim situacijama prije svega koristi svoje vlastite medije da bi prenijela informacije o svom djelovanju, ali želi i nastoji – ne znam koliko u tome uspijeva – formirati, a ne samo informirati vjernike i vjerujem da, kroz svoje medije, to u velikoj mjeri i uspijeva.“ Govorio je i o pitanju komunikacije Crkve u kriznim situacijama koja je u današnje vrijeme jedan od značajnih izazova s kojima se Crkva treba suočiti.

Dr. sc. Tanja Baran se, kao dugogodišnja zaposlenica Hrvatske radiotelevizije, osvrnula na raznoliku ponudu religijskih sadržaja HRT-a te je naglasila kako ponuda takvih sadržaja ovisi o upravama, uređivačkim politikama, ali i o samim novinarima. Naglasila je važnost sporazuma o međusobnim odnosima između HBK-a i HRT-a koji se temelji na ugovoru između Hrvatske i Svete Stolice, a glavni mu je cilj regulacija odnosa HRT-a i HBK-a u pogledu proizvodnje vjerskoga programa koji se tiče Katoličke Crkve u Hrvatskoj.

Darko Pavičić, kao novinar s tridesetogodišnjim iskustvom u izvještavanju o Crkvi, govorio je o svome novinarskom putu, naglasivši kako je izvještavanje o Crkvi danas često rad u teškim uvjetima upravo zbog medijske percepcije o Crkvi. Nadovezao se i na biskupa Uzinića te je komentirao problem komunikacije Crkve u kriznim situacijama. Naglasio je pritom kako bi Crkva trebala više izlaziti ususret medijima i davati im informacije, kako u onim redovitim vremenima, tako i u onim kriznim.

Moderator dr. sc. Mikić predstavio je nakon uvodnih izlaganja rad studentica s Odjela za komunikologiju Veronike Novoselac i Hane Kilijan o prikazu došašća i Božića u hrvatskim tiskovinama te je prikazao neke od zaključaka istraživanja vezanih uz položaj Katoličke Crkve u hrvatskim medijima, čime je potkrijepio neke od ranije izrečenih tvrdnji.

Nakon izlaganja uslijedila je rasprava u kojoj je publika imala priliku postaviti pitanja i komentirati temu.

(HKS)

 

 

Twitter